+386 1 292 72 00 | fax: +386 1 365 55 39 info@osbrezovica.si

Prikrita nestrpnost

Pri projektu z naslovom PRIKRITA NESTRPNOST-IGNORIRANJE IN IZKLJUČEVANJE smo prebrali v sedmih in osmih razredih zgodbo (priloga), tako da so se učenci razdelili v skupine po pet članov ter iz vsebine izluščili posamezne oblike prikrite nestrpnosti, katere so učenci najprej zapisali na tablo. S pomočjo zapisov na tablo smo pripravili razstavo z odzivi prikrite nestrpnosti, ki se med nami odvijajo vsak dan. Učencem je šlo hitreje od rok zapisovanje strpnih oblik kot oblik prikrite nestrpnosti.
Učenci so v eni šolski uri pridobili veščino zaznavanja prikrite nestrpnosti, ki se razlikuje od običajne nestrpnosti. Zaznali so dobre in slabe oblike komunikacije, ki je nekaterim vsakdanja, vendar v razmislek ob tovrstni delavnici vsem dobrodošla.
Želimo si več takšnih projektov in skupnega součinkovanja, razvijanja empatije in razumevanja vključujujoče s spoštovanjem sebe in drugih.

ZGODBA

(primer prikrite nestrpnosti)

Sošolke so popoldan za šolsko mizo skupaj reševale domačo nalogo. Ker je imela Lara nove Jolly barvice v največji embalaži, so si sošolke še toliko bolj želele narediti nalogo skupaj z njo, da bi tako lahko preizkusile vse barvne odtenke. Nekaterim je dovolila uporabo vseh. Le Tjaša pa jo je morala vprašati za vsako barvo, ki jo je želela imeti. Ko so ostale že končale z barvanjem, je Tjaša še vedno barvala. Lara je od nje zahtevala, da mora pospraviti vse barvice natančno tako, kot si sledi barvna lestvica od bele do črne barve, in zapreti embalažo, saj so vsa dekleta nalogo zaključila.

Tjaša je nalogo dokončala z uporabo svojih barvic, ki se je po tonu intenzivnosti barv razlikovala od Larinih. Njena naloga ji ni bila najbolj všeč, zato je Laro še 1x prosila, da ji posodi barvice, s katerimi bi izenačila tone barv, ki so se sedaj razlikovali. Lara je postala nejevoljna, odgovorila ji je, da je njena naloga dovolj dobra zanjo in da ne potrebuje njenih barvic.

Lara je v tistem trenutku odprla svojo škatlo z barvicami in opazila, da barvice v njej niso zložene po pravilnem tonskem zaporedju in da ji manjka ena barvica – zlata barva.

Tjaši je rekla, da ji je uporabo barvic dovolila le v tem primeru, da jih zloži pravilno po barvni lestvici.

Ko so ostale sošolke to slišale, se niso zavzele za Tjašo, ampak so jo pustile samo.

Naši zgodbi…